Apportprøve på Buhol 26. og 27. juni. Se premielistene!

Apportprøve på Buhol 26. og 27. juni. Se premielistene!

NVK OA arrangerer fuglehundprøve apport fredag 26.juni og lørdag 27.juni på Buhol. Det er kommet nye smittevernstiltak fra FHI. Deltagerne er forpliktet til å ha med eget apportvilt!

Prøveleder: Birte Wold Myhre, tlf.: 91635963, mail: birtesin@online.no

Dommere (med forbehold om endringer): Ove Myhre, Morten Andersen, Kjell Larssen, Bente Holm, Rune Brenna, Birte Wold Myhre. Dommerelev: Bjørn Nyhagen.

I år har det vært en enorm respons og alle har fått start, fredag er det 77 påmeldte og lørdag er det 76 påmeldte.

Fredag var det 75 startende hunder, 22 i UK og 53 i AK.
Lørdag var det 69 startende hunder, 24 i UK og 45 i AK.

Premieliste 26/6

Premieliste 27/6

En stor takk til alle dere som tok turen langt inn i skogen til flotte Buhol.

 

For at vi skal få gjennomført prøven på en god måte og ihht.smittevernstiltaken, samt at alle har fått start, har vi vært nødt for å dele deltakerne inn i partier og bestemt når oppmøte må bli. Håper på forståelse for det.

Informasjon om prøven

Partilister fredag 26/6

Partilister lørdag 27/6

Deltakeravgift: kr 375.

Det er pr. i dag ikke tillatt for klubbene å ha klubbfugl. Deltakerne er forpliktet til å ha eget apportvilt.

Det er kommet nye smittevernstiltak fra FHI – en Risikovurdering opp mot apportprøver.

Eget vilt er alle jaktbare fugler, helt og opptint ved prøvestart. Viltet må godkjennes av dommer. Frossen og tørket fugl er ikke tillatt.

Hvis du er påmeldt på Buholprøven og har kommet i en kinkig situasjon, med at du ikke har eget vilt, ta kontakt med Kristin Kirkeby mail: kristin.kirkeby@hotmail.no eller tlf.918 66 941, for å se på en løsning.

Påmelding gyldig kun via nkk.no

Frist påmelding: 21.06.2020. 

Mrk.: Det er 2 forskjellige prøvenummer, i tilfelle du skal melde på begge dager.

Send gjerne en mail til prøveleder om at du har meldt deg på, og om du har/ikke har eget vilt.

Krav om sauerenhetsbevis.

Oppmøtetid: Mellom kl.09.00-16.30. Hundene bedømmes etter hvert som dere kommer. Noe ventetid kan det bli likevel. 

Vedr. trekking av hunder: Påmeldingsavgiften (fratrukket 25 % administrasjonsgebyr) betales bare tilbake hvis: •Påmeldingen ikke godtas. • Ved forfall legitimert ved veterinærattest eller legeattest for fører som foreligger senest 12 timer før opprop. For løpske tisper godkjennes egenerklæring på standardisert skjema. 

Egenerklæringen oversendes på mail eller pr. post til prøveleder så snart løpetiden er konstatert og innen prøvestart.  Egenerklæring som mottas etter at prøven er avviklet, vil ikke bli tatt til følge.

Link til skjema: http://www.fuglehundklubbenesforbund.no

Annen viktig info:

Det er ikke kiosksalg, deltakere må ha med matpakke og drikke.

Det er ikke mulighet for deltakere å overnatte i hovedhuset eller stabburet.

Er det slik at du likevel ønsker å overnatte fredag-lørdag, er det mulighet for bobil, campingvogn eller telting. Selvhushold. Ikke tilgang til strøm.

LODDSALGET: NVK O/A har hatt loddsalg denne vinteren/våren. Det er fortsatt mulighet til å kjøpe lodd (se klubbens Facebook-side).

TREKNING VIL BLI GJENNOMFØRT FREDAG KVELD. Vinnerne vil bli kunngjort på Facebook og er på hjemmesiden.

VELKOMMEN!